Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czechy: Uzupełniony ComfortJet wyruszy do Berlina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
14-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czechy: Uzupełniony ComfortJet wyruszy do Berlina
fot. České dráhy
Koleje Czeskie w najbliższych dniach skierują swoje składy push-pull ComfortJet w pelnym zestawieniu na trasę z Pragi do Flensburga przez Berlin i Hamburg. Będzie to pierwsze zagraniczne połączenie ČD obsługiwane tymi jednostkami po ich uzupełnieniu o wagony barowe i sterownicze – informuje portal Zdopravy.cz. Kolejnymi trasami międzynarodowymi, na których będzie można spotkać nowy tabor, będą te do Budapesztu i Grazu.

Pociąg EC174/175 „Berliner” łączący Pragę z Flensburgiem należy do najbardziej prestiżowych połączeń w siatce ČD. Pociąg wyjeżdża z praskiego dworca głównego o 10:28, by do stacji końcowej dotrzeć o 19:07. W przyszłości ma zostać wydłużony aż do Kopenhagi.

Po dostawach kolejnych zestawów wagonowych ComfortJet zostaną one skierowane do obsługi kolejnych pociągów międzynarodowych: z Pragi do Grazu oraz do Budapesztu. – Nastąpi to jeszcze w tym roku. Dokładne terminy będą zależały od odbiorów kolejnych jednostek i wprowadzania ich do eksploatacji – mówi cytowany przez portal Zdopravy.cz rzecznik prasowy Kolei Czeskich Petr Šťáhlavský.

W dziewięciu wagonach znajduje się łącznie 555 miejsc siedzących. Ostatni wagon oprócz miejsc pierwszej klasy ma kabinę sterowniczą, co pozwala na jazdę w trybie push-pull bez oblotu składu przez lokomotywę przy zmianie kierunku jazdy. Na razie jednak Koleje Czeskie nie będą wykorzystywały tej możliwości – w obu kierunkach składy mają kursować z lokomotywą (Siemens Vectron) z przodu.

Pasażerowie będą mieli do dyspozycji także wagon barowy z ofertą gastronomiczną podobną do tej znanej z austriackich RailJetów. Zarówno wagony barowe, jak i sterownicze zostały dostarczone przez producenta (konsorcjum Siemens – Skoda) z opóźnieniem, co zmusiło przewoźnika do tymczasowej eksploatacji ComfortJetów (również na trasie „Berlinera”) w okrojonym składzie lub z wagonami barowymi starszych typów. Po dostawie nowych wagonów wymienionych typów konieczna była rekonfiguracja składów. O szczegółach pisaliśmy tutaj.

Jazdy próbne ComfortJetów w docelowym zestawieniu rozpoczęły się przed miesiącem. Próby z pasażerami przeprowadzano na trasie Praga Bogumin i Bogumín – Planá u Mariánských Lázní.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5